Kvik kjøkken. |
Gjennom pandemien har nordmenn pusset opp for mer enn noen gang, og Kvik satser nå ytterligere i Norge.
– Vi gleder oss over satsningen på kjøkken i Norge, og Kvik er nå på jakt etter flere ambisiøse ledere som ønsker å satse, og som vil være med på å styrke dette danske designkjøkkenet, sier Are Bjøntegaard, Country manager i Norge.
Kvik ser potensialet og interesse fra alle kanter av landet og Kvik har ambisjoner om å vokse, både i markedsandel og i omsetning.
– Det viktigste for oss på nåværende tidspunkt er ikke hvor butikkene skal ligge, men å finne de rette franchisetakerne, menneskene bak hver enkelt butikk, sier Bjøntegaard.
Franchise for Kvik
Hvis du ønsker å starte en ny bedrift, kan franchising være et godt alternativ. Ved å være franchisetager hos Kvik får man fordelen av å drive et veletablert kjøkkenkonsept hvor målet er å tilby dansk design av høy kvalitet til fornuftige priser. – Kvik er et ambisiøst selskap i alt vi gjør. Vi er kontinuerlig nyskapende og på hovedkontoret hjelper Kvik franchisetakerne med alt de trenger for å drive butikk, uansett om butikken er stasjonert i en stor eller liten by, sier Bjøntegaard.
– Vi har samme tilnærming til arbeidet vårt når det gjelder bærekraft. Vi er stolte over å ha nådd en viktig milepæl da vår egen produksjon ble CO2-positiv i begynnelsen av 2021. Dette er et viktig skritt på veien for å bli helt CO2-positiv innen utgangen av 2025, fortsetter han.
Nordmenn har råd til et kult kjøkken
De beste butikkene omsetter for mer enn 60 millioner kroner med et driftsresultat på 8–10 prosent og gjennomsnittsinntjeningen for en franchisetaker var i 2020 nesten 3 millioner kroner i Norge. Så mange som 4 av 5 butikker oppnår sin økonomiske målsetting allerede det første året.
Ved å bli en del av et unikt konsept som franchisetaker hos Kvik, blir du med å hjelpe enda flere kunder å oppfylle drømmen om et dansk designkjøkken, bad eller garderobeløsning til overraskende lave priser.
Hvem Kvik er ute etter
Kvik leter etter mennesker som er sterke igangsettere som brenner for å skape kunder for livet.
– En sterk lidenskap og lyst til å utgjøre en forskjell er en helt essensiell hjørnestein for å være franchisetaker, sier Bjøntegaard.
Erfaring fra kjøkkenbransjen er ikke et krav, men franchisetakeren bør ha en sterk personlighet og tallforståelse for å kunne holde orden på både kontakter og forretning.
– Ikke minst leter vi etter mennesker som er gode på å la medarbeiderne føle at de faktisk gjør en forskjell for folk i hjemmene deres, sier Bjøntegaard.
Ressurser som kreves for å bli franchisetaker for Kvik Å bli Kvik-franchisetaker krever en investering, og den gjennomsnittlige investeringen beløper seg på mellom 1,5-2,0 millioner kroner, avhengig av størrelse og plassering.