PR-konsulenter kan gi deg omtale. |
Om din bedrift får positiv omtale i en nettavis kan det være drivkraften for økende omsetning, høyere verdi av merkevaren og lignende.
Men mange vet ikke hvordan man får omtale i aviser, nettaviser, TV, radio og andre kanaler hvor man når publikum.
Om man ønsker internasjonal omtale er det svært vanskelig bare å lage en plan og å komme i kontakt med media, dessuten må budskapet være svært bra produsert for i det hele tatt å komme i vurdering. Det enkleste er å engasjere fagfolk innen public relations.
Når det gjelder omtale i norske mediakanaler er det noe enklere, om man målretter budskapet enten lokalt eller nasjonalt og har flaks med budskap, timing og nyhetsstrømmen.
Men også her kan man bruke fagfolk, og du må skille på norsk PR distribusjon (det å sende en ferdig pressemelding til media) eller mer avanserte tjenester fra PR-rådgivere.
For man kan faktisk kjøpe omtale i norske medier og med et forholdsvis beskjedent budsjett kan man faktisk oppnå omtale i media, blogger, sosiale medier og mye mer med en norsk media og PR pakke.