fredag 26. november 2021

Lindex i designsamarbeid med kunstneren Emilia Ilke

Emilia Ilke.
Lindex presenterer designsamarbeid med Emilia Ilke – den svenske kunstneren som er kjent for sine lekne komposisjoner og signaturformer. Sammen har Emilia og Lindex designet en unik nattøy-kolleksjon med myke matchende plagg for kvinner, barn og baby.

- Vi er veldig begeistret for lanseringen av samarbeidet vårt med Emilia Ilke. Emilia har en unik måte å gjøre hverdagslige objekter om til myke former som skaper små historier. Alt kommer fra Emilias kreative sinn, som små rom med sitt eget univers. Med Emilias sterke visjon og myke lekenhet som fokus, er kolleksjonen vi har skapt sammen som en drøm, sier Camilla Madsen, Head of Design i Lindex.

Emilia Ilke er en svensk kunstner som kjennetegnes av sine signaturformer og lekne komposisjoner. Det er mulig å oppleve arbeidet hennes i både kunstutstillinger og i interiørdesign.

Sammen har Emilia og Lindex skapt en unik og myk nattøy-kolleksjon – pyjamasen, nattskjorten, teppet og den koselige, vatterte kåpen som fungerer like godt hjemme som på en tur utendørs. Kolleksjonen inneholder plagg for kvinner, barn og baby, og matchende Mini me-antrekk. Alle plagg er laget i myk, økologisk bomull og er GOTS-sertifisert. 

- Da jeg ble spurt om å samarbeide med Lindex, ble jeg både smigret og glad for å få sjansen til å nå ut med kunsten min på en helt ny måte. Jeg har følt en fantastisk støtte av Lindex-teamet gjennom hele denne reisen, og det har vært en spennende utfordring å tenke på kroppen i stedet for lerretet. Mitt mål har vært å skape myke unisex-plagg i økologisk bomull som jeg kan kle mine egne barn i. Jeg har hatt dem i tankene hvert steg på veien og nå som kolleksjonen er ferdig, er jeg spent på kvelden der jeg endelig kan kle dem i pyjamasen! Selv om de sannsynligvis kommer til å ha på seg noen av plaggene om dagen også, akkurat som at jeg kommer til å gå med den vatterte kåpen utendørs, sier Emilia Ilke.